Ranking

Een goede ranking in Google rendeert

Natuurlijk kan je snel je zichtbaarheid vergroten en traffic genereren via betaalde Google advertenties. Maar daarmee verhoog je je posities in Google nog niet. Door hoog te ranken in de zoekmachines, krijg je veel traffic zonder dat je daarvoor hoeft te betalen. Je realiseert bovendien succes op de lange termijn, terwijl je bij advertenties slechts tijdelijk goed zichtbaar bent.

Het loont om tijd in te investeren in het verhogen van je Google ranking. Maar hoe pak je dat aan?

Op deze webpagina hebben we aandacht voor 2 belangrijke pijlers van zoekmachine optimalisatie:

  1. Inhoud
  2. Autoriteit door linkbuilding

Optimaliseer jouw online aanwezigheid op deze zaken, en je zult goed scoren in de zoekresultaten van Google.

Te moeilijk? Te weinig tijd om zelf je website te optimaliseren?
Vraag een gratis keyword analyse aan voor je hele website

We horen regelmatig van mensen dat ze SEO onnatuurlijk vinden. Maar in feite gaat voor zoekmachineoptimalisatie het volgende credo op: wat goed genoeg is voor de bezoekers van jouw website, is goed genoeg voor Google. Anders gezegd: als jouw bezoekers tevreden zijn, dan wordt je beloond met hogere posities in de rankings.

De grote vraag is nu hoe je jouw bezoekers tevreden stelt én dat duidelijk maakt aan Google. En dat leggen wij je hieronder uit. We beschrijven ook 2 tools die wij (al dan niet gratis) aanbieden en waar wij bijzonder trots op zijn:

Beide tools nemen de gebruiker aan de hand in het verbeteren van de Google positie. Bij de eerste doe je het zelf, bij de tweede besteed je het uit. Probeer ze gratis uit en zie zelf hoe jouw Google ranking zal verbeteren.




Bied unieke inhoud aan en stijg in de Google rankings

Met ‘unieke inhoud’ bedoelen we: inhoud die de vraag van je klant beantwoord. Hoe je achter die vraag komt? Dat is vrij eenvoudig: een klant zoekt op internet met een bepaald doel. Dat doel formuleert hij of zij in de vorm van een zoekopdracht.

Bijvoorbeeld: fietsen kopen online. Het doel van deze zoekopdracht is informatie vinden over waar je online fietsen kunt kopen.

Als jij een webpagina schrijft die di­e vraag beantwoordt en dus in dat doel voorziet (online een fiets aanschaffen), dan bied je geweldige inhoud. Je website is dan namelijk heel relevant voor je bezoekers.

Zie hier ook het belang van een goed keywordonderzoek. Als jij precies weet hoe jouw (potentiële) klanten een zoekopdracht ingeven, dus welke zoekwoorden zij gebruiken, dan weet je ook welke teksten je moet schrijven. Op welke onderwerpen en met welke zoekwoorden. Zo zul je in de zoekresultaten komen bovendrijven en zul je in de rankings stijgen.

Een goede gebruikservaring is noodzakelijk

Maar met geweldige inhoud ben je er nog niet. Want als jouw website niet goed te gebruiken is, bijvoorbeeld omdat de teksten niet leesbaar zijn, of omdat de structuur onduidelijk is, dan zullen jouw bezoekers snel afhaken. Je moet dus zorgen voor een goede gebruikservaring.

De inzichten in hoe je een hogere pagerank krijgt veranderen steeds, mede omdat Google regelmatig zijn algoritmen aanpast.
Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van zoekmachine optimalisatie. Schrijf je vandaag nog gratis in voor onze praktische nieuwsbrieven.

Vergroot je autoriteit bij Google dankzij een sterk linkprofiel

 


Om een hogere Google ranking te bewerkstelligen, wil je dat de informatie op jouw website in de markt bekend staat als zeer betrouwbaar, actueel en correct. Op die manier vergroot je je autoriteit.

Inkomende links door je autoriteit in de markt

Het gevolg van een grote autoriteit? Andere websites zullen naar jouw linken.Maar let op: niet elke link heeft evenveel waarde in de ogen van Google. Hoe meer autoriteit die andere website heeft, hoe meer waarde Google eraan zal hechten.Dit betekent dat je links moet zien te krijgen van webpagina’s die zelf een hoge Google-ranking hebben, die veel bezoekers hebben en veel relevante, actuele informatie.Bovendien moet je zorgen dat de ankerteksten van de links op die andere websites de zoekwoorden bevatten waarop jij gevonden wilt worden. Let er overigens wel op dat deze links geen technische code bevatten met daarin rel=”nofollow”. Deze links hebben namelijk erg weinig waarde en zullen dus ook niet direct bijdragen aan een sterk linkprofiel of goede rankings bij de zoekmachines.Ten slotte maken we je erop attent dat linkruil of, nog erger, het betalen voor links absoluut onverstandig is en zelfs kan resulteren in penalty’s.


Ervaar de kracht van linkbuilding via de gratis Keyboost-test. Klik hier en vul het aanvraagformulier in.

 

Uitgaande links vertellen Google je plaats in het online netwerk

Je wilt je bezoekers helpen en dat betekent dat je ze soms naar andere webpagina’s zal leiden waar aanvullende informatie over het onderwerp op te vinden is. Op deze manier laat je aan Google zien dat je de markt kent en geef je aan dat je onderdeel bent van die markt. Externe links worden dus ook beloond door Google.

Interne links: bedien je bezoekers en houd ze langer op je site

Een laatste onderdeel van linkbuilding betreft het plaatsen van interne links, dus links tussen pagina’s van jouw website. Deze interne links zijn belangrijk, omdat ze je bezoeker helpen met het navigeren door je site. Je vergroot dus het gebruiksgemak van je website.

Aan de andere kant hou je je bezoekers op deze manier wat langer vast. Hierdoor zal Google concluderen dat je erg relevant voor ze bent. En dit wordt weer beloond met een hogere ranking.

Linkbuilding en betere rankings: maak gratis kennis met Keyboost

Je kunt je voorstellen dat linkbuilding een tijdrovende klus is. Je zult namelijk uitgebreid marktonderzoek moeten doen om te weten welke websites er in jouw markt zijn en welke veel bezocht worden. Daarnaast moet je er achter komen wat de pagerank van deze webpagina’s is, om te beoordelen of een link van en naar die sites zin heeft.

Ten slotte moet je contact leggen met de beheerders van die sites en zorgen voor de feitelijke plaatsing van de links.

Zeker wanneer linkbuilding niet je hoofdtaak is, kunnen wij ons voorstellen dat je dit liever overlaat aan experts.

Daarom hebben wij een dienst ontwikkeld die je nu gratis kunt uitproberen: Keyboost.

Keyboost onderzoekt welke websites relevant zijn in de markt waarin jij actief bent, en welke sites veel autoriteit hebben in de ogen van Google.

Op deze sites plaatsen wij links naar jouw site, die voldoen aan de criteria die we hierboven hebben beschreven.

De links en de sites blijven we doorlopend optimaliseren, zodat de resultaten optimaal blijven.

Met Keyboost creëer je een natuurlijk linkprofiel dat Google zal beoordelen met een hogere ranking. Binnen enkele weken kom je hoger te staan in de rankings!

Wil je zelf ervaren wat Keyboost kan doen voor jouw zoekmachine optimalisatie? Maak dan gebruik van een gratis trial. 

In deze trial gaan wij aan de slag voor één keyword. Zo kan je de kwaliteit van Keyboost ervaren zonder je er een buil aan te vallen. In een later stadium kunnen er dan andere zoekwoorden aan worden toegevoegd.


Meer weten over zoekmachine optimalisatie en het verhogen van de omzet van je website? Schrijf je in voor onze nieuwsbrieven

Wij bieden 2 nieuwsbrieven aan waar je je gratis op kunt abonneren:

Je zult regelmatig hapklare brokken informatie ontvangen, zodat je blijft leren en niet vergeet de SEO technieken toe te passen. En mocht je geen behoefte meer hebben aan de nieuwsbrieven, dan schrijf je je met één muisknop weer uit.Schrijf je vandaag nog in voor onze nieuwsbrieven. Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van SEO voor Google en conversie optimalisatie.

Wil je meer weten?

Neem dan contact met ons op over SEO Page Optimizer of Keyboost.
Bel ons – +31 85 208 27 30 – mail ons – info@keyboost.nl en vraag een gratis analyse aan voor je hele website


Close

Deze site gebruikt cookies.

We gebruiken cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. U gaat akkoord met onze cookies als u onze website blijft gebruiken.