Wie online wil opvallen en aandacht wil krijgen, merkt al heel gauw dat dit niet bepaald makkelijk is. Ongeacht wat je doet, je hebt altijd mensen en bedrijven die hetzelfde of bijna hetzelfde doen. Ervoor zorgen dat je uniek bent is heel belangrijk als je een product of een dienst wil verkopen. Maar hoe zorg je ervoor dat je klanten he überhaupt opmerken? Hoe voorkom dat je verdrinkt in de zee van concurrenten en tegenstrevers? Wel, hier zijn veel methodes voor, maar een hoeksteen van online gevonden worden is een hoge positionering in Google. Je positionering in Google is vreselijk belangrijk als je opgemerkt wil worden en niet vergeten wil worden.
Heel veel mensen scrollen gewoonweg niet meer naar beneden wanneer ze iets op Google opzoeken. Ze zijn zo verwend door het fantastische zoekalgoritme van Google dat ze bijna blind op de websites met de hoogste positionering klikken. Sterker nog, als je naar de startpagina van Google gaat, kan je zelfs zonder naar de zoekresultaten te gaan onmiddellijk doorverwezen worden naar de website die voor jouw zoekopdracht de hoogste positionering heeft. “I’m Feeling Lucky”, staat er op die knop, of “Ik doe een gok” als je liever in het Nederlands zoekt. Deze knop is een prachtig voorbeeld van hoe belangrijk een hoge positionering in Google precies is. De statistieken liegen er ook niet om. Afhankelijk van welke bron je raadpleegt, krijg je 35 procent tot zelfs 60 procent van alle clicks als je er in slaagt je website op de eerste plaats te positioneren.
Maar hoe kan je je positionering makkelijk en snel beïnvloeden? Als je je positionering snel en makkelijk wil verhogen, raden wij jou Keyboost aan. Met Keyboost kan jij jouw website hoog positioneren zonder urenlang aan jouw website te sleutelen. Laat het positioneren maar aan Keyboos over, en wijd je volledig aan waar jij het liefste mee bezig bent. We hebben een korte, maar duidelijke video-inleiding gemaakt voor iedereen die interesse heeft in zijn positionering via Keyboost te verhogen. Als je beter wil begrijpen hoe Keyboost werk maakt van het positioneren van jouw website, kijk dan zeker naar deze video, en lees hieronder verder voor uitgebreidere informatie!
Keyboost is een off-site SEO programma. Het is software die achter de schermen eraan werkt jouw positionering zo ver mogelijk de hoogte in te stuwen. Voor dat positioneren heeft Keyboost natuurlijk wel eerst wat informatie van jou nodig. We kunnen jouw website niet zomaar voor iedere zoekopdracht hoog positioneren. Hiervoor moeten we eerst strategisch te werk gaan. Wanneer Keyboost wordt gebruikt om jouw website hoger in Google te positioneren, gebeurt dit voor specifieke zoektermen. Deze zoektermen worden door jou bepaald. Als je bijvoorbeeld een taxibedrijf in Arnhem leidt, zijn zoekopdrachten als “Taxi Arnhem”, “taxi bestellen Arnhem” en “taxibedrijf Arnhem” goede zoekwoorden. Dit zijn maar een paar manieren waarop mensen naar jouw website en jouw diensten kunnen zoeken, misschien zijn er binnen jouw branche wel heel andere trefwoorden. Eens duidelijk is voor welke trefwoorden Keyboost jouw website hoger moet positioneren, gaat het aan de slag. De eerste paar weken zal je nog niet veel verschil merken, maar Keyboost werkt wel degelijk, is veilig, doeltreffend en efficiënt.
Deze test biedt nog veel meer voordelen dan enkel een tijdelijke verhoging van jouw positie in de zoekresultaten. Samen met Keyboost kijken wij welke van jouw keywords goede kanshebbers zijn om hoog te staan, en analyseren we hoe je er wat gerelateerde zoekopdrachten betreft voor staat, en hoe populair deze zoekopdrachten zijn. Met andere woorden: wij doen je werk voor je! Als je ons enkele typische keywords geeft, zoeken wij de andere, gerelateerde zoekopdrachten. Voor onze test kiezen we er dan 1 uit, en we werken 1 maand lang aan het hoger positioneren van 1 van jouw webpagina’s voor deze zoekopdracht. Tijdens deze ene maand krijg jij van ons regelmatig feedback over de groei en ontwikkeling van de positionering van jouw website. Na deze maand volgt er een finaal verslag. Hierin kan je lezen waar Keyboost jouw website heeft kunnen positioneren, waar je eerst stond en welke impact dat precies op jouw website heeft. Verder geven we ook nog een overzicht van gerelateerde zoekwoorden en hun nieuwe positionering. Wat moet je doen om hier van te kunnen genieten? Wel, het enige dat wij vragen is dat je je contactgegevens deelt om na afloop van de test de resultaten met jou te bespreken. Dan vertellen we je ook wat een passend boostprofiel zou zijn voor het positioneren van jouw website. Dit is, natuurlijk, volledig vrijblijvend. Als je geen interesse hebt in Keyboost en het aanpassen van jouw positionering, of als je niet overtuigd bent van het positioneren door Keyboost, hoef je dat maar te zeggen. De test is volledig vrijblijvend.
Google Ads is voor sommige partijen een interessante deeloplossing, maar ze zal nooit zo goed zijn als een hoge positionering in de natuurlijke zoekresultaten. Je hoog positioneren door gebruik te maken van Google Ads kan een vergiftigd geschenk zijn. Je positionering is inderdaad wel zo hoog als maar zijn kan: wie Google Ads gebruikt, wordt namelijk nog vóór alle websites gezet die zich vooraan wisten te positioneren bij die zoekopdracht. Voor zichtbaarheid is dat een goede zaak. Het is echter een kostelijke zaak, en het helpt niet bij het positioneren van jouw website in de organische zoekresultaten. Iedere keer dat er iemand op een advertentie klikt, kost dit jou geld, ook als ze daarna direct wegklikken of als ze helemaal niets op jouw website kopen of bestellen. Hierdoor kunnen jouw kosten dus flink oplopen, zonder dat je er iets voor terug krijgt.
In de wereld van Google Ads heb je ook geen alleenheerschappij over jouw zoekwoord: al jouw concurrenten kunnen hier ook een bod op uitbrengen. Je kan op de markt worden weggeconcurreerd door spelers die al langer actief zijn en een groter budget hebben. Maar als je je website hoog in de organische zoekresultaten kan positioneren, krijgen ze jou met geen stokken meer weg. Daarin schuilt de kracht van een hoge plaatsing bij Google. Een ander aspect is dat steeds meer mensen beseffen dat deze hoge plaatsen gekocht zijn, en bewust niet op de links klikken. Alsmaar meer gebruikers scrollen aan de links voorbij en klikken op de eerste pagina, omdat ze het gevoel hebben dat de pagina die bovenaan staat wordt uitgebaat door de organisatie die hen het beste kan helpen. Wij weten natuurlijk dat dat niet waar is, maar er schuilt een logische gedachtegang achter. Google doet zijn werk nu eenmaal grondig.
Tot dusver onze inleiding over je positionering in Google, waarom deze belangrijk is en wat jij eraan kan doen. We hopen dat deze inleiding je verder heeft geholpen, maar onze service gaat vanzelfsprekend verder dan dat. Heb je nog enkele diepgaandere vragen, of ben je op zoek naar een oplossing op maat? Aarzel dan zeker niet om ons te contacteren! Ons gespecialiseerd team helpt jou met alle plezier verder met alle vragen die je zou hebben. Wij hebben vele jaren ervaring in SEO, dus je vragen mogen ook over meer gaan dan enkel de positie bij Google. Klik bovenaan deze pagina op “Contact” om een telefonisch gesprek in te plannen, en wij bellen jou wanneer het jou het beste schikt!