De lay-out van uw website: Hoe het NIET moet In de vorige blogposts kreeg u goede tips over de lay-out van uw website. Hier vindt u een paar lay-outkeuzes die voor verbetering vatbaar zijn. “Het eerste wat bezoekers van eender welke webpagina moeten zien, is een foto/video van mijn bedrijf!” Dat is ongetwijfeld
LEES MEER
Alles op één scherm is beter Informatie op één scherm is het best verteerbaar voor internetgebruikers. Maar soms is scrollen niet te vermijden. Zet dan de belangrijkste informatie bovenaan. Onderaan zet u de wat langere, saaiere teksten. Hoeveel informatie een bezoeker ziet zonder te scrollen hangt af van de grootte van zijn beeldscherm, de
LEES MEER
De lay-out van uw website: De belangrijkste items op de meest bekeken plaats Hiernaast ziet u het resultaat van een ‘eye-tracking’-onderzoek van een commerciële website. Mensen bekijken/scannen een webpagina meestal in een vaag F-patroon. De meest bekeken gebieden zijn in het rood, de minder bekeken gebieden in het geel. In het blauw staan de
LEES MEER
Kies voor een stijl die aansluit bij die van uw bedrijf Laat uw logo, huisstijl en/of bedrijfskleuren verwerken in het design van de website. Als u die (nog) niet hebt, zorg er dan minstens voor dat uw bedrijfsnaam op dezelfde manier in beeld komt als op uw brieven, folders, facturen, visitekaartjes. Stel uw bedrijf
LEES MEER
De structuur van uw website: Hoe het NIET moet In de vorige blogposts kreeg u goede tips over de structuur van uw website. Hier vindt u een paar structuur- en navigatiekeuzes die voor verbetering vatbaar zijn. “Ik heb een heel dikke gedrukte catalogus en ik wil dat mijn webshop precies dezelfde structuur krijgt.”
LEES MEER
Het is goed als uw website op natuurlijke wijze uitbreidt: regelmatige bezoekers krijgen zo nieuwe informatie en zoekmachines geven groeiende websites een betere score. Zorg er wel voor dat het geen rommeltje wordt en dat de 3-lagige structuur intact blijft. Gebruik interne links verstandig Als er op een webpagina gerefereerd wordt aan informatie die
LEES MEER
De structuur van uw website: Organiseer de navigatie volgens die structuur Een doordachte structuur zorgt automatisch voor een duidelijke navigatie en een solide menu-indeling. Maak het de bezoekers gemakkelijk en zorg voor logische, korte namen van de menu-items. Ook zoekmachines appreciëren dat. Wek vertrouwen op door de internetconventies zo goed mogelijk te volgen,
LEES MEER
De structuur van uw website: 3 lagen Een goede structuur zorgt voor een vlotte en duidelijke navigatie door uw website. Dat is belangrijk voor uw bezoekers, maar ook voor de zoekmachines: die vinden dan zeker de volledige inhoud van uw website om te verwerken in hun zoekresultaten. Drie lagen zijn optimaal “In drie
LEES MEER
Nr. 3 van 3 belangrijke tips: Bepaal nauwkeurig het doel van uw website Weet wat het doel is van uw website en zorg ervoor dat de bezoeker dat doel bereikt, liefst zo vlot mogelijk. Doel webshop: van bezoekers klanten maken Doel informatieve website: info zo snel mogelijk bij de bezoekersZorg ervoor dat
LEES MEER
Nr. 2 van 3 belangrijke tips: Maak uw website met uw doelgroep in gedachten U kent uw klanten en dus ook uw doelgroep. Stelt u zich voor wat de mensen van uw doelgroep het meeste aanspreekt. Inhoud die echt relevant is voor de bezoekers, overtuigt die veel sneller én grondiger. En overtuigde bezoekers worden
LEES MEER