Haal meer klanten uit uw website De inhoud van uw website: relevante titels en tussentitels

De inhoud van uw website: Zorg voor relevante titels en tussentitels

 

Internetgebruikers ‘scannen’ de inhoud van een webpagina:
Ze lezen de titel, als die relevant is de inleidende zin en/of de tussentitels, als die interesse opwekken de alinea die eronder staat, kijken vluchtig naar een paar afbeeldingen en checken de navigatie of er elders op de website iets staat wat hen interesseert..

De titel is bij voorkeur een samenvatting van de hele pagina!
Ideaal is als een bezoeker na het lezen van de titel meteen precies weet waarover de pagina gaat.

 

De tussentitel zegt wat in de alinea eronder staat

Zelfs als een bezoeker alleen de titel en de tussentitels leest, dan krijgt hij toch de belangrijkste informatie mee. Als zijn interesse gewekt is, leest hij de rest van de webpagina ook wel.

 

Per alinea één uitgewerkte gedachte

De eerste zin van een alinea is de belangrijkste. Probeer niet te veel informatie in één alinea te proppen. Werk één idee uit in een paar zinnen. Zet er dan een relevante tussentitel boven. En zorg voor witregels tussen de alinea’s.

 

Niet te veel alinea’s per webpagina

Hou het kort en krachtig. Denk eraan dat u de belangrijkste informatie bovenaan zet, in de eerste alinea. Moet u toch meer informatie geven, zet dan een link naar een onderliggende webpagina – die hoeft niet eens in de navigatie opgenomen te zijn – waar u het thema verder uitwerkt.

 

Titels, tussentitels en alinea’s zorgen voor structuur op iedere webpagina. Als titels en tussentitels een -tag meekrijgen, pikken de zoekmachines die structuur ook op en geven ze de webpagina een betere score.

 

Volgende blogpost: de inhoud van uw website: keywords als basis van uw webteksten